F.A.Q.

Intrebari frecvente

Intrebari obisnuite

  • Am o intrebare - Ce sa fac?

    Nu toata lumea are in buzunar informatiile necesare. Dar daca ai una ce faci? Deschizi calculatorul si intri pe internet si cauti. Noi aici incercam sa-ti dam o mana de ajutor. Incercam sa colectam informatiile de pe internet cu ajutorul motorului de cautare "Google" (www.google.com) sau cu ajutorul Wikipedia pentru tine in asa fel sa ai un raspuns clar, scurt si la subiect.

    Daca nu gasesti raspunsul in lista scrie un mail si noi in cel mai scurt timp incercam sa raspundem la intrebare. Insa dorim sa mentinem nu dorim sa devenim un Wikipedia, pentru ca toate informatiile sunt pe internet, doar trebuie putina rabdare si timp pentru cautare.

    Pentru a ne trimite mail dati click aici

  • Ce este un design web ?

    Aspectul in sine al unei pagini.

    Prin design web (din engleză de la web design) se înțelege în general realizarea de site-uri web, de la momentul conceperii structurii și interfeței grafice și până la finalizarea programării și introducerea propriu-zisă a datelor care alcătuiesc conținutul site-ului - imagini, text, fișiere și alte elemente.

    În principiu limbajul HTML indică locul în care să se afișeze diversele elemente vizibile, dimensiunea, culoarea, precum și alți parametri care conferă unei pagini web atât aspectul, cât și funcționalitatea dorită.

    Din punct de vedere al designului site-urile sunt în mare parte alcătuite din tabele cu linii (invizibile pe ecran), în care se inserează imagini (siglă, imagini-simbol, butoane etc.) și texte, în așa fel încât aspectul să fie unitar și să nu se sesizeze vizual organizarea tabelară.

    Exemple:

     

     

     

     

     

    Celulele tabelelor:

        pot avea fundaluri colorate,
        pot fi alcătuite din imagini și desene care se repetă pe orizontală sau pe verticală,
        pot fi umplute cu texturi mai mult sau mai puțin neregulate (ca pietrișul, frunzișul etc.)
        sau pot rămâne și albe.

     

     

  • Ce inseamna Intrebari frecvente? F.A.Q.?

    Ce este un site? Ce este un calculator? Cum ma loginez? Acestea sunt niste intrebari frecvente (Frequently Asked Questions), la care dorim sa va raspundem.

    Această pagină listează câteva dintre întrebările frecvente pe care le pun utilizatorii începători.

    Pentru detalii vă invităm să urmați legăturile indicate în răspunsuri sau să consultați pagina de FAQ. Dacă doriți să adresați o întrebare care nu-și găsește răspunsul aici, o puteți face la Meniul Contact.

Intrebari despre calculatoare

  • Ce este un calculator?

    Un calculator, numit și sistem de calcul, computer sau ordinator, este o mașină de prelucrat date și informații, conform unei liste de instrucțiuni numită program. În zilele noastre, calculatoarele se construiesc în mare majoritate din componente electronice și de aceea cuvântul „calculator” înseamnă de obicei un calculator electronic. Calculatoarele care sunt programabile liber și pot, cel puțin în principiu, prelucra orice fel de date sau informații se numesc universale (engleză general purpose, pentru scopuri generale). Calculatoarele actuale nu sunt doar mașini de prelucrat informații, ci și dispozitive care facilitează comunicația între doi sau mai mulți utilizatori, de exemplu sub formă de numere, text, imagini, sunet sau video, sau chiar toate deodată (multimedia).

    Știința prelucrării informațiilor cu ajutorul calculatoarelor se numește informatică (engleză Computer Science). Tehnologia necesară pentru folosirea lor poartă numele Tehnologia Informației, prescurtat TI sau IT (de la termenul englezesc Information Technology).

    În principiu, orice calculator care deține un anumit set minim de funcții (altfel spus, care poate emula o mașină Turing), poate îndeplini funcțiile oricărui alt asemenea calculator, indiferent că este vorba de un PDA, sau de un supercalculator. Această versatilitate a condus la folosirea calculatoarelor cu arhitecturi asemănătoare pentru cele mai diverse activități, de la calculul salarizării personalului unei companii, până la controlul roboților industriali sau medicali (calculatoare universale).

     

    Sursa: Wikipedia

Intrebari despre optimizare - SEO - Google

  • Care sunt tipurile de motoare de cautare?

    Sa discutam mai intai despre motorul de cautare tip "crawler" precum Google. Acesta are roboti, care examineaza site-ul pentru informatii. Se uita la titlul paginii, la continut (body) si la alte elemente (cuvinte cheie, meta taguri).
    Apoi, sunt cele la care examinarea se face de catre oameni, ca Dmoz. Oamenii scaneaza site-ul si determina daca acesta va fi afisat dupa anumite criterii.
    Motoarele de cautare hibride sau mixte cum ar fi MSN, functioneaza in ambele moduri.

  • Cum aranjeaza motoarele de cautare site-urile?

    Cheia este relevanta. Dar cum sa obtii relevanta? Printr-un set de reguli numit algoritm. Desi algoritmii motoarelor de cautare sunt niste secrete foarte bine pastrate, exista cateva principii cunoscute.
    In primul rand trebuie sa intelegi care iti sunt cuvintele cheie. Cum te vor gasi oamenii. Daca site-ul tau era despre caini cuvintele tale cheie trebuie sa se incadreze in aceeasi categorie. Cat de des folosesti cuvantul caine in contextul tau? Exista cuvantul caine in titlu? Este cuvantul caine listat in partea de sus in site-ul tau? Este el inclus in subsolul pagini? Toti acesti factori au un rol.
    Un al mod in care motoarele de cautare determina "calitatea" site-ului tau este popularitatea. Daca nimeni nu are linkuri catre site-ul tau inseamna ca nu esti prea important. Daca, spre exemplu, competitorul tau are 100 de linkuri catre site-ul lui, el este considerat mai popular. Acest lucru este si mai pronuntat daca site-uri cu linkuri catre site-ul tau sunt din aceeasi sfera de activitate. Daca ai avea site-uri despre jucarii pentru caini care au linkuri catre site-ul tau, asta te-ar face mai popular.
    Masuratoarea prin clickuri este inca un mod prin care ti se determina meritele de catre motoarele de cautare. Daca esti pe pozitii de top si nimeni nu da click pe linkul tau insemana ca nu meriti sa fii acolo.
    Sunt multi factori care determina locul in motoarele de cautare, toate ar trebui sa fie luate in considerare.

  • De ce este nevoie de optimizare web?

    La lansarea virtuala a unui nou produs sau servciu, cel mai adesea concurenta este acerba. Sute sau mii de site-uri ofera produse/servicii similare, astfel incat un site neoptimizat este imposibil de gasit printre primele 2-3 pagini cu rezultate.

    Cand oamenii cauta, ei viziteaza indeosebi primele site-uri web din cele afisate de motoarele de cautare, restul ramanand nevizitate.

    Tu stii ce inseamna acest lucru: vanzari pierdute, profituri pierdute si cel mai probabil o afacere pierduta!

  • Inscrierea paginilor!

    Majoritatea motoarelor de cautare iti vor indexa site-ul. Dar poti fi sigur sigur de asta? NU. Inscrie-ti singur site-ul si fii sigur ca el este gasit si vazut. Va sugeram ca in cazul in care va inscrieti site-ul sa inscrieti doar cele mai importante 2-4 pagini. Celelalte pagini vor fi gasite astfel dar tu esti sigur ca le-ai inscris pe cele mai importante.

  • Lucruri pe care sa le eviti cand faci SEO!

    Fii sigur sa folosesti linkuri HTML. Unii producatori vor sa foloseasca imagini cu linkuri de pe pagina lor principala. Desi arata foarte bine, acest lucru nu te ajuta deloc cu motoarele de cautare. Pune linkuri catre site-uri care te vor ajuta si pe tine cu motoarele de cautare dar si pe clienti.
    Nu folosi frame-uri si navigare Flash. Nu numai ca unii dintre vizitatori nu pot vedea frame-uri dar si robotii motoarelor de cautare au probleme cu acestea. Iar in ceea ce priveste navigarea Flash, este cea mai sigura metoda sa impiedici motoarele sa-ti indexeze paginile. Aceasta deoarece robotii nu pot urma linkurile incluse in Flash, deci paginile tale vor fi inaccesibile motoarelor.
    Nu fa spam. Spam-ul in orice forma este gresit. Multi oameni asociaza spam-ul doar cu e-mailul ceea ce este fals. Se poate face spam si pe un site web iar daca motoarele de cautare vad ca faci spam te vor penaliza.
    Iata doua tipuri de spam:
    Spam de continut. Datele din cadrul unei pagini care sunt create astfel incat doar motoarele de cautare sa le vada.
    Meta spam. Datele dintr-o resursa web care sunt transmise gresit cand sunt citit de un utilizator.

  • Unde sa iti plasezi cuvintele cheie?

    Aici lucrurile devin mai complicate. Fa astfel incat cuvintele tale cheie sa apara in pozitiile cruciale. Tag-ul titlu este desigur foarte important. Acesta trebuie sa includa neaparat cele mai importante 3 cuvinte cheie. Foloseste des cuvintele cheie si fii sigur ca ele sa apara pe pozitii inalte in pagina ta (cat mai aproape de marginea de sus).
    Tabelele pot sa iti impinga textul mai jos pe pagina cand robotii iti examineaza site-ul. Asta nu insemana sa nu folosesti tabele deoarece ele sunt elemente esentiale in crearea site-urilor web. Fii echilibrat. Ai grija ca paginile tale web sa contina si contextul cuvintelor cheie. De asemenea asigura-te ca folosesti cuvintele cheie in metataguri.

Intrebari despre site web

  • Care este diferenta dintre un site web si o pagina web?

    Foarte adesea cele doua notiuni se confunda, in mod eronat insa. Un site web este o colectie de pagini web, legate intre ele prin linkuri. Prin urmare este improprie exprimarea "pagina web a firmei", in afara cazului in care este vorba chiar despre o singura pagina. Cand este vorba despre mai multe pagini, exprimarea corecta este "site-ul web al firmei".

  • Care sunt motivele pentru care nu este eficient site - ul meu?

    Motivele ineficientei unui site sunt numeroase. Iata cateva, in ordinea importantei:


    A:Site-ul nu este promovat.
    Multi manageri considera ca odata ce site-ul este finalizat si postat pe Internet, lucrurile sunt incheiate. Din acest moment, firma este prezenta pe Internet, iar clientii interesati de serviciile si produsele firmei vor veni de la sine. Din pacate nu se intampla deloc asa.
    Cel mai probabil, potentialii dumneavoastra clienti nu cunosc si nu cauta firma dumneavoastra. Ei sunt in cautarea serviciilor sau produselor pe care le oferiti. Atat dumneavostra, cat si concurenta. Daca atunci cand un client cauta produsele dumneavoastra, site-ul nu va fi printre primele afisate, cel mai probabil acea persoana va deveni clientul concurentilor dumneavoastra.
    Un site nepromovat este la fel ca un magazin stralucitor si plin de marfuri plasat pe o straduta intunecoasa, pe unde nu trece nimeni. Magazinul va da faliment in cateva luni. Site-ul va ramane un obiect inutil, care nu aduce firmei dumneavostra nici un beneficiu.
    Iata de ce, atunci cand angajati o firma pentru realizarea site-ului este imperios necesar sa cereti ca serviciile de promovare sa fie cel putin tot atat de minutioase ca si serviciile de web design.


    B:Site-ul nu este actualizat.
    Ca si promovarea, asa si intretinerea si actualizarea site-ului sunt niste operatii foarte adesea neglijate. Nu odata am vazut pe Internet site-uri cu informatii vechi, cu date de contact neactualizate, cu oferte care nu mai sunt valabile, cu rubrici de Noutati al caror continut nu a mai fost schimbat de la lansarea site-ului. Pentru un potential client care viziteaza frecvent site-ul, o asemenea situatie este un motiv puternic de a pune la indoiala seriozitatea firmei dumneavoastra.
    Nu trebuie sa uitati nici o clipa, ca pe Internet, site-ul firmei este insasi firma. Iar un site neactualizat este la fel ca un magazin cu marfuri prafuite si cu termenul de garantie expirat. Dumneavoastra ati cumpara ceva dintr-un asemenea magazin?
    Prin urmare, in contractul pe care il veti incheia cu firma care va va realiza site-ul, trebuie sa includeti fie furnizarea unui sistem de intretinere, fie un abonament de actualizare prin care firma respectiva se obliga sa asigure serviciile de actualizare si intretinere.


    C:Site-ul nu functioneaza corect.
    Desi buna functionare a site-ului pare o conditie de la sine inteleasa, destul de des pot fi gasite site-uri cu pagini care nu se deschid, cu baze de date care dau erori, cu formulare care functioneaza incorect. Un site care da erori la functionare, ii va indeparta definitiv pe potentialii clienti, care nu vor mai reveni pe site si nici la firma dumneavostra. Si fara indoiala, justificat. Nici dumneavoastra nu ati mai reveni intr-un magazin in care liftul s-a blocat intre etaje sau casa de marcat s-a defectat tocmai cand, dupa o asteptare de jumatate de ora, ati ajuns sa platiti.
    Asa incat, la finalizarea proiectului, rezervati-va o ora pentru a vizita site-ul in intregime si asigurati-va ca totul functioneaza fara gres.


    D:Site-ul are un design prea complicat.
    Designul site-ului este zona in care firma pe care o veti angaja va avea cele mai multe propuneri. Vi se va propune ca intregul site sa fie realizat cu cea mai moderna tehnologie, vi se va propune o pagina animata de intrare in site, metode de navigare sofisticate, muzica de fundal si cate si mai cate.
    Nu acceptati fara rezerve toate acest propuneri. Nu uitati ca site-ul este un obiect utilitar si ca principala lui functie este sa va aduca clienti, nu sa demonstreze talentul de designeri, al celor care il realizeaza. Cei care intra pe site sunt in cautare de informatii despre ceea ce aveti dumneavoastra de oferit. Nu le ingreunati cautarea prin folosirea unui design prea complicat. Paginile de intrare animate, navigarea greoaie sau obscura in cadrul site-ului, au darul de a face accesul la informatii mai dificil. Folosirea tehnologiilor de ultima ora face ca paginile site-ului sa se incarce mai greu. Toate aceste dificultati il vor indeparta pe vizitator, care are intotdeauna la un click distanta site-urile concurentei. Poate ca site-ul dumneavoastra va arata intr-adevar, extraordinar. Dar daca nu va aduce clienti, la ce bun?


    Fiti, prin urmare, precaut. Puneti-va in pielea unui client potential care cauta o anumita informatie pe site. Daca paginile se incarca rapid, daca puteti gasi cu usurinta ceea ce va intereseaza este in regula. In caz contrar insa, cereti o revizuire drastica a designului, astfel incat sa fie in avantajul vizitatorului.


    Un site web poate fi o investitie care sa va aduca beneficii substantiale...sau o cheltuiala inutila si fara nici o eficienta. Un site cu un design atragator, simplu si functional, actualizat la zi, functionand impecabil, bine promovat, isi va amortiza costul in cel mult 6 luni, iar apoi va merge pe profit. In vreme ce un site cu un design prea sofisticat, cu erori de functionare, neactualizat sau prost promovat va avea ca unica utilitate posibilitatea de a-i pune adresa pe carte de vizita.

  • Cat costa un site?

    Nu exista un pret standard pentru un site web. Pretul poate varia in limite foarte largi, in functie de cerintele dumneavoastra.

  • Ce este un site web?

    Un site web este o colectie de documente (similare unei colectii de documente word, de exemplu). Spre deosebire de acestea, documentele care formeaza site-ul (pe care le vom numi pagini) nu sunt independente unele de altele ci sunt legate printr-un sistem care se numeste sistemul de navigare in cadrul site-ului.
    Paginile site-ului sunt create cu ajutorul unui limbaj numit HTML. In spatele oricarei pagini web sta codul HTML al paginii. Vizualizarea codului sursa HTML poate fi realizata selectand din meniul View al browserului optiunea Source.
    Cu ajutorul limbajului HTML pot fi incluse intr-o pagina web texte, imagini, legaturi catre alte pagini din site sau catre web, liste, tabele, formulare.

  • Ce fel de tehnologii se folosesc la un site web?

    Tehologii folosite:


    HTML. Asa cum spuneam, paginile web sunt create cu ajutorul limbajului HTML. Acesta nu este un limbaj de programare propriu zis, ci un limbaj de marcare. Prin intermediul sau programatorul stabileste ce elemente vor face parte din pagina web si care va fi aspectul acestora. Acest lucru se realizeaza cu ajutorul unor cuvinte cheie incluse intre paranteze unghiulare care se numesc tag-uri. In afara limbajului HTML, la realizarea unui site pot participa si alte limbaje sau tehnologii.


    CSS. Prescurtare de la Cascading Style Sheets, foi de stiluri in romaneste. Servesc la stabilirea unui aspect unitar pentru elementele care fac parte din pagina web si modificarea cu usurinta a lor. De exemplu, daca vom crea o pagina de stiluri in care vom stabili ca titlurile care apar in site vor fi de culoare rosie si marimea de 20 de pixeli, in cazul cand as dori modificarea culorii nu va mai fi necesar sa modific fiecare pagina a site-ului. Este suficient sa modific pagina de stiluri si toate paginile isi vor modifica aspectul in consecinta.


    JavaScript. Spre deosebire de HTML, Java Script este un limbaj de programare. Se foloseste impreuna cu limbajul HTML. Intr-o pagina scrisa in HTML se pot integra programe (numite scripturi) scrise in Java Script. Utilizari frecvente: ferestrele pop-up, meniurile dinamice, afisarea imaginilor, textele care fac scroll, verificarea formularelor, etc.


    PHP si MySql. PHP este, de asemenea, un limbaj de programare. Este ceea ce se cheama un limbaj server-side, spre deosebire de JavaScript care este un limbaj client-side. Aceasta inseamna ca scripturile JavaScript sunt executate de catre client (adica de browser) in vreme ce scripturile PHP sunt executate de catre server. PHP se foloseste pentru a crea diverse aplicatii: magazine virtuale, cataloage de produse, forumuri, motoare de cautare, etc. Este folosit foarte adesea impreuna cu MySql. MySql este un sistem de baze de date special conceput pentru a fi folosit pe internet. Cu ajutorul lui se pot crea baze de date complexe care pot fi interogate prin intermediul programelor scrise in PHP. Programele PHP (sau chiar instructiuni izolate) se pot integra fara probleme in codul HTML al paginilor.


    Flash. Tehnologia Flash, creata de compania Macromedia, permite realizarea de animatii complexe si aplicatii multimedia care includ animatie, muzica, film. Exista doua curente in web design in legatura cu tehnologia Flash:
    Realizarea site-urilor in intregime in Flash. In acest caz partea de HTML se reduce la cateva tag-uri care includ aplicatia Flash. Dezavantaje: se incarca greu pe conexiuni dial-up, este prost indexata de motoarele de cautare.


    Realizarea de site-uri mixte: HTML si Flash. Este varianta pentru care optam noi. Site-urile sunt realizate in HTML (sau PHP) iar elementele de animatie sunt realizate in Flash.

  • Cum se construieste un site?

    Pentru a realiza designul unui site sunt folosite o serie de tehnici cu ajutorul carora paginile capata contur, atat din punct de vedere vizual cat si din punct de vedere al organizarii legaturilor si al amplasarii continutului in pagini. In continuare sunt prezentate cateva dintre aceste tehnici, fiecare dintre ele referindu-se la cate un aspect al designului site-ului.

  • De ce am nevoie de un site?

    "Concurentii mei au site pe Internet, trebuie neaparat sa am si eu unul"
    "Toate firmele care se respecta au un site web, e timpul sa avem si noi unul"
    "Amicul meu X si-a facut un site traznet pentru firma, doar n-o sa fiu eu mai prejos"
    Motivele pentru a avea un site pe Internet sunt diverse. Desigur, daca firmele concurente sunt deja prezente pe Internet, este necesar sa fie si firma dumneavoastra. Sunteti o firma respectabila iar imaginea firmei va avea de castigat printr-un site web. Si, in fond, orgoliul de a nu ramane in urma amicilor de afaceri este perfect justificat.
    De cele mai multe ori insa, principala motivatie care ar trebui sa va indemne spre realizarea unui site, lipseste.
    "Am nevoie de un site pentru firma mea, pentru ca vreau ca cifra mea de afaceri sa creasca. Vreau ca site-ul sa-mi aduca noi clienti si parteneri noi de afaceri, iar firma mea sa fie cat mai cunoscuta."
    Iata motivul principal pentru care este necesar sa aveti un site pe Internet.
    Site-ul firmei dumneavoastra trebuie privit ca o INVESTITIE. Banii pe care i-ati platit pentru realizarea lui trebuie sa va aduca un beneficiu. Daca in maxim 6 luni de la lansarea site-ului nu ati avut nici un client care sa fi ajuns la dumneavoastra prin intermediul sau, inseamna ca site-ul dumneavoastra nu-si merita banii. Si, din pacate, acest lucru se intampla foarte frecvent.
    "Am cheltuit zeci de milioane pe site-ul asta si nu foloseste la nimic. Nu am avut vreun client care sa fi auzit de firma mea de pe Internet".
    Va regasiti in aceste cuvinte? Este site-ul dumneavoastra web o investitie sau este doar o cheltuiala inutila? Afacerile firmei dumneavostra au cunoscut vreo crestere dupa lansarea site-ului? Sunt intrebari pe care, ca manager, este obligatoriu sa vi le puneti.

  • Fragmentarea informatiilor

    Omul poate procesa o cantitate limitata de informatii intr-o anumita unitate de timp. Din acest motiv, una dintre sarcinile specifice in designul Web este fragmentarea informatiilor in secvente care sa nu depaseasca posibilitatile de cuprindere ale utilizatorului. Cantitatea de informatii cuprinsa intr-o pagina nu trebuie sa-l copleseasca pe vizitatorul paginii sau sa mareasca timpul ei de incarcare. De asemenea, modul de fragmentare al informatiei trebuie sa focalizeze atentia vizitatorului asupra principalelor subiecte abordate in pagina si sa il ajute sa ia cunostinta in mod gradat de subiectul prezentat. Fragmentarea corecta a informatiilor este in avantajul designerului , deoarece il ajuta sa creeze pagini reutilizabile . Daca fiecare pagina pe care o veti crea serveste la indeplinirea unui anumit scop, puteti include aceasta pagina fie direct, fie ca o resursa utila si in alte site-uri pe care le creati ulterior si care au subiecte conexe cu pagina respectiva.
    In cadrul site-ului fragmentarea informatiilor conduce la stabilirea modului in care va fi detaliat subiectul, la determinarea numarului de pagini necesare pentru acesta precum si a nivelului paginilor. Desi divizarea subiectului in parti mai mici este o tehnica deosebit de utila, nu abuzati totusi de puterea hypertextului . O fragmentare excesiva a subiectului intr-un mare numar de pagini este la fel de obositoare ca si prezentarea acestuia in bloc. Un design eficient anticipeaza nevoia vizitatorului de a obtine informatii suplimentare si furnizeaza la momentul oportun legaturi catre paginile care detaliaza acel punct.
    In cadrul unei pagini modul de fragmentare al informatiilor tine de logica interna a subiectului prezentat. Pentru a diferentia partile constitutive ale subiectului unei pagini o mare importanta o are organizarea textului in cadrul paginii.
    Cei mai multi dintre cei care navigheaza pe Web obisnuiesc sa "scaneze" paginile in cautare de informatii. Ei citesc mai intai titlurile, listele, si primele fraze dintr-un paragraf. Este bine sa tineti seama de acest lucru cand organizati textul in pagina.
    Continutul paginii trebuie sa fie cat mai usor de citit. Folositi paragrafe scurte, despartite prin linii libere, evitati frazele prea lungi si folositi in mod judicios titlurile. Accentuati partile pe care vreti sa le scoateti in evidenta in text prin ingrosare sau scrierea lor cu alta culoare, dar nu in exces. Abuzul de culori sau de texte scrise cu caractere aldine fac pagina incarcata si greoaie. Este indicat sa va limitati la un numar redus de tipuri de font. Cele mai apreciate sunt Verdana si Arial , deoarece sunt lizibile si elegante. Este mai bine sa evitati folosirea tipului Times New Roman, desi este un tip foarte folosit in editarea de texte. Spre deosebire de textele tiparite, pe monitor citirea se face cu 25% mai incet deoarece monitorul adauga fonturilor un anumit grad de neclaritate ( fuzziness ), mai accentuat la fonturile cu serife , asa cum este Times New Roman. Nu aranjati textul in pagina pe doua coloane astfel incat vizitatorul sa fie nevoit sa revina in partea superioara a paginii pentru a citi ce-a de-a doua coloana. Acest format este potrivit pentru ziare si reviste dar nu si pentru o pagina Web deoarece rupe cursivitatea deplasarii in cadrul site-ului.

  • Informatiile despre site si pagina curenta

    Fiecare pagina a site-ului trebuie sa contina indicatii privind scopul si obiectivele site-ului precum si obiectivele specifice acelei pagini. In faza de planificare ati colectat informatii privind publicul tinta, ati formulat scopul si obiectivele intregului site. Acestea reprezinta elementele fundamentale in jurul carora este construit site-ul . Fiecare pagina a sa are drept scop indeplinirea unuia dintre obiective. Aceste informatii trebuie comunicate in pagina respectiva. Vizitatorul nu trebuie fortat sa ghiceasca ce rol are o anumita pagina in cadrul site-ului.
    Multe site-uri prezente pe web contin o pagina speciala cu informatii de contact precum si o pagina care contine informatii despre site si creatorii sai (pagina About). Totusi este recomandat ca aceste informatii sa fie incluse si in subsolul paginilor din interiorul site-ului. Este bine sa includeti aici informatii despre copyright, data ultimei reactualizari a paginii, despre organizatia sau compania careia ii este dedicat site-ul (daca este cazul) si informatii de contact (adresa de mail, numar de telefon, adresa postala).

  • Instrumentele de navigare

    Pentru a realiza o navigare logica si eficienta in cadrul site-ului instrumentele de navigare trebuie sa fie perfect adaptate modului in care sunt create legaturile dintre pagini si in plus, sa ofere indicii vizuale asupra functiei lor. Pentru a crea un aspect vizual unitar al intregului site si pentru a nu deruta vizitatorul, este recomandat ca instrumentele de navigare sa fie aceleasi in toate paginile.
    Stabiliti de la inceput aspectul icon-urilor , butoanelor sau textului pe care le veti folosi drept legaturi si pastrati-l pe parcursul intregului site. Aceasta tehnica ofera site-ului coerenta si unitate si stabileste imediat identitatea fiecarei pagini in cadrul site-ului. In plus, folosirea repetata a acelorasi elemente grafice de navigare mareste eficienta browserului deoarece acestea sunt incarcate la deschiderea primei pagini si stocate in memoria cache , fara a mai fi necesara incarcarea lor la fiecare noua pagina.
    Instrumentele de navigare trebuie sa fie cat mai usor de inteles si localizat. Daca folositi o bara de navigare plasati-o acolo unde vizitatorii sunt obisnuiti sa o caute: in partea superioara a paginilor, in stanga sau in dreapta paginii. Folositi o bara secundara de navigare la baza paginii, aceasta il va ajuta pe vizitator sa se deplaseze intr-o alta sectiune a site-ului fara a mai fi nevoit sa deruleze pagina in sus pana la bara principala de navigare.
    Daca site-ul este de dimensiuni mari este o idee buna sa creati o pagina speciala care sa reprezinte harta site-ului si sa plasati legatura catre ea in bara principala de navigare din cadrul fiecarei pagini. Aceasta va permite vizitatorului sa se orienteze in interiorul site-ului, oricare ar fi pagina prin care a intrat in site. Harta va contine legaturi catre toate paginile, grupate conform modului de organizare al site-ului.
    De asemenea, daca folositi o structura ierarhica, este utila prezenta unui instrument suplimentar care sa informeze vizitatorul asupra locului unde se afla in cadrul site-ului si a caii prin care a ajuns aici, in maniera urmatoare:
    Home > Pagina de nivel unu > Pagina de nivel doi > Pagina curenta.

  • Legarea paginilor

    Modul in care veti realiza legaturile dintre pagini depinde de structura site-ului. Daca optati pentru o structura ierarhica, legaturile din interiorul site-ului vor fi adaptate acestei structuri. Avantajul structurii ierarhice este ca ofera utilizatorului posibilitatea unei navigari logice, plecand de la informatiile generale catre cele particulare. Dezavantajul acestei tehnici este ca utilizatorul trebuie sa urmeze o cale prestabilita pentru a ajunge la o anumita informatie, care se poate afla cateva link-uri distanta de pagina Home .
    O alta maniera de a realiza legaturile din interiorul site-ului este de a lega fiecare pagina de toate celelalte. Veti obtine astfel o structura ne-ierarhica care are avantajul ca fiecare pagina se afla la distanta de un link de oricare alta, inclusiv de pagina Home . Pentru site-urile de dimensiuni reduse o astfel de structura poate functiona bine, insa pentru site-urile cu un mare numar de pagini numarul de legaturi creste rapid iar navigarea in interiorul site-ului devine foarte dificila. In plus, utilizatorul nu are la dispozitie o cale ierarhica prin care poate ajunge la o informatie specifica.

  • Pagina de intrare in site (pagina intro)

    Exista multe site-uri care inainte de pagina Home au o pagina de intrare in site, numita pagina intro. Scopul unei astfel de pagini este identificarea rapida a obiectului site-ului in timp ce se incarca restul de date. Pagina splash are pentru site acelasi rol pe care il are coperta unei carti sau prima pagina a unei reviste. Aceasta prima pagina trebuie sa se incarce rapid, sa aiba un impact vizual puternic si sa comunice esentialul despre subiectul site-ului sau compania careia ii apartine site-ul.
    Exista opinii divergente in legatura cu folosirea si utilitatea paginii intro intr-un site. Mai ales daca face apel la elemente multimedia, sunet, grafica, animatie complexa care incetinesc timpul de incarcare, pagina intro poate aduce mai degraba deservicii site-ului. In plus, pagina splash poate fi resimtita de vizitator ca o bariera in accesul imediat la informatiile din interiorul site-ului.
     

  • Pagina Home

    Desi aspectul si continutul paginii Home poate varia foarte multe de la un site la altul, exista cateva elemente comune prezente in orice pagina de start:
    Identificarea firmei sau companiei careia ii apartine site-ul (daca este cazul)
    Descrierea scopului site-ului
    Descrierea structurii site-ului. Pagina Home are si functia de Cuprins al site-ului oferind indicatii vizitatorilor asupra subiectelor abordate
    Stabilirea relatiilor intre sectiunile de nivel unu ale site-ului si cele subordonate lor. Aceasta se realizeaza prin intermediul barelor de navigare, butoanelor, hartilor de imagini sau listelor de legaturi.
    Furnizarea informatiilor de contact.
     

  • Paginile din interior

    Paginile de nivel unu reprezinta diviziunile majore ale subiectului general al site-ului. Exista tentatia de a include prea multe informatii detaliate la acest nivel. Daca site-ul acopera un subiect vast, cu o cantitate mare de informatii specifice, este bine sa lasati detalierea acestora pentru paginile de nivel doi. Paginile de nivel unu trebuie sa contina o descriere succinta a subiectului acoperit precum si legaturi catre paginile de nivel doi care detaliaza fiecare parte a subiectului. O tehnica des utilizata este plasarea resurselor suplimentare in pagini de nivelul trei. De exemplu o pagina de nivelul doi care ofera pe langa text si imagini explicative ale unui anumite notiuni poate fi legata de pagini de nivel trei care contin imaginile. Cand vizitatorul face click pe un anumit text aflat in pagina de nivel doi se deschide pagina de nivel trei cu imaginea explicativa. Avantajul acestei abordari este descongestionarea paginilor de nivelul doi care cuprind detalierea subiectului.
    Schita dumneavoastra trebuie sa cuprinda, pe langa modul de organizare a paginilor, si o lista cat mai completa a elementelor pe care doriti sa le includeti in fiecare pagina (imagini, formulare, fisiere multimedia, etc.).

  • Schita site-ului

    Odata ce v-ati decis asupra modului in care va fi structurat site-ul este foarte bine ca inainte de a incepe scrierea efectiva a codului HTML pentru fiecare pagina in parte, sa realizati o schita a intregului site.
    Puteti folosi in acest scop Microsoft Word sau orice alt procesor de text. Pentru inceput creati un document nou in care listati punctele majore pe care doriti sa le acoperiti in pagina Home.
    Faceti de asemenea o lista a elementelor grafice pe care intentionati sa le includeti, insotite de indicatii privind asezarea lor in pagina. Stabiliti care sunt paginile de nivel unu si ce informatii doriti sa oferiti in cadrul lor, precum si paginile subordonate acestora care vor cuprinde detalierea subiectelor anuntate in paginile de nivel unu.
    Pentru a avea o imagine cat mai exacta a structurii site-ului inca din faza de schitare a sa este recomandat sa folositi bara de instrumente Outlining din meniul Tools > Customize din Word. Aceasta va permite sa stabiliti nivelul paginilor si sa realizati cu usurinta ramificarea lor in adancime.
    O alta metoda pentru a realiza schita site-ului o constituie graficul (sau harta) site-ului. Daca nu doriti sa va complicati folosind un editor de text sau un program de grafica, puteti realiza o astfel de schita si pe hartie, cu creionul. Desenati cate un dreptunghi pentru fiecare pagina din site, specificand in interiorul sau scopul si obiectivele paginii, elementele si aranjarea lor in pagina. Apoi uniti dreptunghiurile prin sageti pentru a specifica traseele pe care le poate parcurge utilizatorul. Sagetile reprezinta de fapt legaturile dintre pagini. Aveti grija ca spre pagina Home sa indice toate sagetile, pentru a asigura astfel o legatura cu ea din orice pagina a site-ului. In acest mod puteti planifica pentru fiecare pagina ce urmeaza sa vada, sa inteleaga si sa faca vizitatorul acesteia, precum si unde se poate deplasa din pagina respectiva.
    Oricare ar fi metoda folosita pentru a schita site-ul, la fiecare pagina trebuie sa va puneti urmatoarele intrebari:
    Ce doresc sa afle vizitatorul din aceasta pagina?
    Ce doresc sa faca vizitatorul in acest moment?
    Ce doresc sa simta vizitatorul parcurgand pagina?
    Unde doresc sa mearga vizitatorul in continuare?
    Desigur, in ultima instanta comportamentul si impresiile vizitatorului scapa controlului designerului, insa un site in care fiecare pagina da raspunsuri clare si limpezi acestor intrebari are foarte multe sanse de a intruni aprecierile pozitive ale vizitatorilor sai.
     

Intrebari despre magazin online - Webshop

  • Care sunt avantajele unui magazin online?

    Avantajele de a detine un magazin online sunt numeroase si mentionam aici doar cateva dintre cele mai importante:
    • un magazin online poate fi tinut "deschis" 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana
    • personalul necesar conducerii si intretinerii unui magazin online este net mai putin numeros decat  cel necesar intretinerii unui magazin clasic
    • chiria necesara unui magazin online este infima, comparativ cu cea necesara pentru a avea un magazin clasic, la strada, sau intr-un mall.
    • "rafturile" cu produse ale unui magazin online pot fi rearanjate prin cateva click-uri de mouse, direct din biroul dvs., fara a necesita inchiderea magazinului, pe cand rearanjarea produselor intr-un magazin clasic poate fi anevoioasa si de durata.
    • pentru un vizitator, saltul de la sectiunea de alimente la sectiunea de electrocasnice se face instant, printr-un click, fara a fi nevoie sa parcurga "drumul" de la raionul de bacanie la cel de electrocasnice.
    • comparatia intre diverse produse este facila in cazul unui magazin online, ea putand fi facuta pe ecranul monitorului, pentru mai multe produse simultan.
    • in cazul unor produse apreciate de cumparatorii precedenti, parerile acestora pot determina potentialii clienti sa intre in magazinul dvs. online si sa cumpere si ei aceleasi produse, pe baza recenziilor existente.
    • sortarea produselor in functie de diverse criterii, cel mai important fiind pretul, lucru practic imposibil de realizat intr-un magazin clasic.
    • un cumparator intr-un magazin online, nu numai ca nu este nevoit sa impinga caruciorul de cumparaturi de-a lungul si de-a latul magazinului, dar il si poate lasa cu plin cu produse si continua cumparaturile dupa o perioada de timp, timp in care produsele adaugate in cosul sau de cumparaturi sunt pastrate pentru a fi adaugate altele sau pentru a le plati.
  • Ce este un magazin online?

    Un magazin online este: un website dinamic, in care comerciantul isi poate prezenta produsele scoase la vanzare, iar vizitatorii sau clientii, isi pot alege produsele pe care doresc sa le achizitioneze si, in unele cazuri chiar sa le plateasca direct prin plata online.

Setari Mail - pentru parteneri Anthony Web Solutions SRL

  • Cum accesezi adresa mea de mail din browserul meu?

    In momentul de fata exista doua modalitati de accesare a casutei postale:

    I. Fara a utiliza un program dedicat (client de e-mail) - se poate consulta contul de e-mail prin intermediul browser-ului dumneavoastra ( Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari, Opera sau altul), tastand in browser urmatoarea adresa http://www.mconet.ro/webmail/ , dupa care introduceti numele de utilizator si parola.

    Sau prin site-ul firmei Multinet Systems SRL, accesati din partea sus in treapta butonul WebMail, dupa care alegeti clientul de e-mail care este mai simpatic.

  • Setare Outlook Express

    Setari:
    Incoming / Outgoing mail server: mail.numedomeniu.ro
    User Name: adresa de e-mail (ex. office@numedomeniu.ro )
    Password: Parola setata

    Altele:
    Serverul SMTP necesita autentificare, deci sub More Settings -> Outgoing Server trebuie bifat "My outgoing server (SMTP) requires authentication"

    Port SMTP (outgoing): 587
    Port POP3 (incoming): 110

    SSL (optional):
    Daca se opteaza pentru folosirea unei conexiuni securizate, se bifeaza "This server requires a secure connection". Tipul este STARTTLS in caz ca trebuie setat. Serverul foloseste certificat self-signed deci trebuie adaugat ca exceptie, in programul de anti-virus, pentru ambele servere (incoming / outgoing) altfel nu se va conecta.

Intrebari despre domenii!

  • Ce inseamnă inregistrarea unui domeniu .ro ?

    Un nume domeniu, cum ar fi mconet.ro, reprezinta adresa dumneavoastra pe Internet. Fiecare domeniu este unic, alegerea unui nume domeniu va identifica pe dumneavoastra si compania dumneavoastra. Cu un nume domeniu, vizitatorii site-ului si clientii dumneavoastra, va gasesc printre milioanele de site-uri de pe Internet. Prin inregistrarea unui domeniu .ro, se inţelege procesul prin care o persoană fizică sau o firmă işi rezervă dreptul de utilizare a unui domeniu .ro (ex. domeniulmeu.ro). Odată finalizat procesul de inregistrare a unui domeniu .ro, acesta poate fi utilizat pentru o perioadă nelimitată (in viitor RoTLD poate face trecerea la sistemul de inregistrare a domeniilor anual).